Jesteś tutaj:

Główna treść strony

Edukacja Medialna

Rok szkolny 2015/2016


Kultura i my 

Zajęcia przedstawiały ideę praw człowieka oraz związane z nimi pojęcia. Zostało pokazane, że korzystanie z nowych mediów i innych źródeł informacji daje nam wiele możliwości rozwoju. Prowadzący przypomniał o konieczności poszanowania innych użytkowników - Prawa i obowiązki dotyczą wszystkich! 


Zajęcia odbyły się w klasach 6, uczniowie dowiedzieli się o prawie do uczestnictwa w kulturze. Mieli okazję doświadczyć realizacji tego prawa w trakcie lekcji. Zastanawiali się nad innymi przykładami realizacji tego prawa. Dowiedzieli się, co zrobić w przypadku, kiedy czyjeś prawa są łamane, jak również poznali ograniczenia praw ze względu na dobro innych osób. 





Uczniowie podsumowując zajęcia korzystali z narzędzia internetowego  http://www.flamingtext.com/ 












Uczniu!
Czytanie, słuchanie, oglądanie, pisanie, robienie zdjęć i filmów to uczestniczenie w kulturze. Wszyscy mają do niego prawo — nikt nie może ci tego uczestnictwa utrudniać, stawać mu na przeszkodzie czy zabraniać. To samo dotyczy uczenia się oraz korzystania z bibliotek i internetu. Pamiętaj jednak, że pewne ograniczenia w dostępie do informacji i kontrola opiekunów istnieją ze względu na twoje bezpieczeństwo. Możesz upominać się o swoje prawa. Proś nauczycieli i opiekunów o pomoc i zgłaszaj sytuacje, w których ktoś np. nie pozwala ci tworzyć. Wolność słowa i wolność poglądów to możliwość swobodnego wypowiadania swojego zdania i posiadania opinii na różne tematy. Nikt nie może mówić ci, co masz myśleć. Nie zapominaj jednak, że inni też mają do tego prawo. Słuchaj uważnie tego, co mówią twoi przyjaciele, przyjaciółki i dorośli. Dowiaduj się, jakie mają poglądy. W ten sposób dowiesz się bardzo dużo o otaczającym cię świecie!

Myślę, że… - o wyrażaniu swojej opinii

W trakcie zajęć uczniowie dowiedzieli się, czym różni się opinia od faktu i w jaki sposób kulturalnie przedstawić własne zdanie.
Przykładowe prace:






Na tropie informacji.
Istnieją różne źródła informacji. Osoby lub przedmioty mogą nam dać odpowiedź na zadane pytania, trzeba tylko wiedzieć, do kogo się zwrócić. Czasem samo istnienie źródła w naszym otoczeniu budzi ciekawość i dlatego warto też uczyć się, jak sformułować pytanie, by uzyskać od źródła potrzebne nam wiadomości.
Tego właśnie uczyli się uczniowie klas 6 na kolejnych zajęciach wg scenariuszy edukacji medialnej. Zadania do tematu wykonali w narzędziu internetowym LearningApps.



Learning apps
Autor: Magdalena Kowalewska