Jesteś tutaj:

Główna treść strony

Specjaliści

OPIEKA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA W ROKU SZKOLNYM 2018/2019:

* Pedagog szkolny p. Zofia Włodarska - oddział przedszkolny "0"a oraz oddziały I-II
* Pedagog szkolny p. Kamila Norkiewicz - oddziały III-V
* Pedagog szkolny p. Małgorzata Marszałek - oddziały VI-VIII
* Psycholog szkolny p. Dominik Próchniak
* Logopeda - p. Urszula Barszczewska
* Terapeuta Pedagogiczny - p. Lucyna Szymańska - oddziały I-III, oddział przedszkolny
* Terapeuta Pedagogiczny - p. Ewa Sadecka - oddziały IV-VIII


GRAFIK DYŻURÓW PEDAGOGÓW I PSYCHOLOGA SZKOLNEGO W 2 PÓŁROCZU ROKU SZKOLNEGO 2018/2019



COACHING RODZICIELSKI

W ramach wsparcia oferowanego przez szkołę dla rodziców/opiekunów, zapraszam do skorzystania z coachingu rodzicielskiego.

Jeżeli stawiacie Państwo przed sobą następujące pytania:


- Jak reagować w różnych sytuacjach wychowawczych?
- Jak skutecznie komunikować się z dzieckiem?
- Jak wspierać je w pokonywaniu trudności?
- Co robić, by skutecznie motywować, wspierać rozwój i … nie przesadzić?
- W jaki sposób działać, by model wychowawczy prezentowany przez rodziców/opiekunów w domu był spójny i służył wychowaniu dziecka?
- W jaki sposób egzekwować realizację zadań?
- Jak być asertywnym i mądrze uczyć asertywności swoje dziecko?
- Jak wprowadzać normy i zasady, czyli jak skutecznie obdarzać odpowiedzialnością?
- W jaki sposób ujednolicić, ulepszyć, ubądź zmienić dotychczasowe strategii wychowawcze?
- W jaki sposób zmienić komunikację pomiędzy rodzicami/opiekunami a dzieckiem?

lub jeżeli chcecie Państwo poruszyć inny temat, który spędza Wam sen z powiek.

Spotkania coachingu rodzicielskiego są formą wsparcia dla rodziców/ opiekunów zdecydowanych na podjęcie działania. W czasie coachingu nie doradzam i nie wskazuję gotowych rozwiązań. Spotkania polegają na wspólnym zastanowieniu się jak wygląda obecna sytuacja, a gdzie rodzic/opiekun w procesie coachingu chce dojść, jaką zmianę chce osiągnąć.

Jako coach, wspieram Państwa w tworzeniu wizji tego,co chcecie osiągnąć. Zastanawiamy się następnie nad tym, co już Państwo macie, a czego jeszcze potrzebujecie, by zrealizować swoje zamierzenia. Uzyskujecie Państwo wsparcie w tworzeniu planu działania i określaniu kolejnych kroków, które wdrożycie. Zastanawiacie się nad wpływem tej zmiany na Państwa życie. Podejmujecie decyzję, czy ją wdrożycie.
W trakcie pracy coachingowej pracujemy nad wyborem najkorzystniejszych dla Was opcji działania, pracujemy również nad Państwa przekonaniami, tak by wspierały tę zmianę. Rozwiązania wybrane i wypracowane przez Państwa podczas coachingu rodzicielskiego będą zgodne z Państwa wartościami i jeżeli je zastosujecie będą „działać” w Waszym domu.

Czas trwania jednego spotkania to ok. 60 minut. Zazwyczaj jest to kilka spotkań, w uzgodnionych z zainteresowanymi rodzicami/opiekunami terminach.
O zapisie decyduje kolejność zgłoszeń.

Jeżeli macie Państwo pytania, dotyczące coachingu rodzicielskiego, zapraszam do kontaktu, również w celu omówienia wszelkich wątpliwości.

Małgorzata Marszałek
pedagog szkolny, coach
(22) 774 56 36 w. 125
w trakcie praktyki coachingowej, mającej na celu uzyskanie akredytacji ACC ICF

Kwalifikacje:
Pedagogika, socjoterapia Uniwersytet Warszawski
Dyplomowany coach Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
MERITUM CERTIFIED COACH Szkoła Coachów Meritum nr certyfikatu MC-ACSTH-232



ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

W naszej szkole logopeda podczas zajęć logopedycznych zajmuje się kształtowaniem prawidłowej mowy, usuwaniem jej wad i zaburzeń, a także doskonaleniem mowy. Pracuje z dziećmi, które mają dyslalię (wadliwie wymawiają głoski s, sz, ś, r, k, g, t, d i inne), które się jąkają, mają zaburzenia głosu, niedosłuch, u których mowa rozwija się wolniej. Zajmuje się także uczniami, którzy dysponują bardzo małym zasobem słów, popełniają różne błędy językowe, nie potrafią ułożyć poprawnego zdania, dokonać opisu, opowiedzieć zdarzenia czy historyjki obrazkowej, mają problem z rozmową z rówieśnikami i dorosłymi.

Wszystkie te dzieci uzyskują wsparcie na zajęciach logopedycznych. Terapia odbywa się raz w tygodniu, przeważnie w grupach 2-, 3- i 4-osobowych.


Godziny pracy logopedy w I półroczu roku szkolnego 2018/2019
Prowadzący zajęcia: p. Urszula Barszczewska

Poniedziałek - 08.55 - 15.30
Wtorek - 08.55 - 15.30
Środa - 08.55 - 14.40
Czwartek - 08.55 - 14.40
Piątek - 08.55 - 14.35




ZAJĘCIA KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNE

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne (zwane również terapią pedagogiczną) to forma pomocy dziecku w pokonywaniu trudności w nauce oraz w zachowaniu. Usprawnianie nieprawidłowo rozwijających się funkcji poznawczych i ruchowych dziecka oraz ich współdziałania.



Godziny pracy terapeuty pedagogicznego w I półroczu roku szkolnego 2018/2019 - dotyczy oddziału przedszkolnego oraz oddziałów I-III
Prowadzący: p. Lucyna Szymańska

Poniedziałek - 09.50 - 13.40
Wtorek - 08.55 - 13.40
Środa - 08.00 - 13.40
Czwartek - 08.00 - 13.40
Piątek - 08.00 - 13.40





Godziny pracy terapeuty pedagogicznego w I półroczu roku szkolnego 2018/2019 - dotyczy oddziałów IV-VIII
Prowadzący: p. Ewa Sadecka

Poniedziałek - 09.50 - 14.35
Wtorek - 08.00 - 14.35
Środa - 08.00 - 14.35
Czwartek - 08.00 - 15.30
Piątek - 08.00 - 14.35









INFORMACJE DLA RODZICÓW:



COACHING RODZICIELSKI - oferta spotkań dla rodziców

BEZPIECZNA SZKOŁA

Artykuł - Rozwój mowy dziecka a gotowość szkolna

Informacja o bezpłatnych konsultacjach psychologicznych realizowanych dla mieszkańców powiatu legionowskiego