Jesteś tutaj:

Główna treść strony

Współpraca międzynarodowa

W II półroczu uczniowie klasy 4g kontynuują realizację projektu eTwinning.



P is for Pete the Cat

Zadania przeznaczone do realizacji w styczniu i lutym były szczególnie interesujące i dotyczyły szkoły oraz ulubionego jedzenia.

Temat My school otwierało ćwiczenie interaktywne utrwalające słownictwo z zakresu elementów wyposażenia sali lekcyjnej i przyborów szkolnych, przygotowane przez nauczycieli uczestniczących w projekcie:

My classroom

https://learningapps.org/watch?v=p4pcwro2c

Z ciekawością zajrzeliśmy do wnętrza plecaków:

http://slide.ly/view/2e09c1dd270e8cae8efc1636bab6c714

Uczestnicy projektu przygotowali również krótkie prezentacje swoich szkół. Nam spodobały się filmy, zwłaszcza szkoły z Finlandii, Słowacji oraz Grecji.

Finland school
https://youtu.be/YtV3WhVZJz4

Slovak school
https://youtu.be/QC2vg3Zj-p8

Greek school
https://youtu.be/HEczeq9ZgyA
https://youtu.be/dtOI-xJliTA

Następnie przygotowaliśmy plan lekcji naszej klasy w formie graficznej i porównaliśmy go z planem naszych rówieśników w szkole na Słowacji.







Ponadto wykonaliśmy rysunki wymarzonej szkoły i wzięliśmy udział w konkursie na najciekawszy rysunek.



My dream school – drawing competition:

https://padlet.com/andreaszalinkova/cang6lg4rz3k

Dużo ciekawych zadań czekało nas również w temacie My favourite food.



Dużym zainteresowaniem cieszyły się ćwiczenia interaktywne przygotowane przez nauczycieli:

https://learningapps.org/watch?v=p4cmaojj201
https://learningapps.org/watch?v=p76nb1h8c01
https://learningapps.org/watch?v=po8fpqcyn01
https://learningapps.org/watch?v=p5b1qi4bc18

Oglądaliśmy zdjęcia ulubionego jedzenia przygotowane przez szkoły w Bułgarii i owocowe portrety wykonane przez uczniów ze Słowacji.






Szczególnie wartościowe było przygotowanie wielojęzycznego słownika obrazkowego z nazwami popularnych produktów spożywczych:

https://padlet.com/andreaszalinkova/t7a7qeyia9u7

Przed nami kolejne wyzwania – wiosna zapowiada się pracowicie (ulubione zwierzątka, Wielkanoc, formy spędzania wolnego czasu) i bardzo ciekawie.

Autor notatki: p. Beata Wieremczuk


Projekt eTwinning

W październiku uczniowie klasy 4g rozpoczęli realizację zadań w ramach projektu europejskiej współpracy szkół na platformie eTwinning:

P is for Pete the Cat




Pete the Cat is a character of American authors: E. Litwin and J. Dean who have written and illustrated books for young children. In our project Pete can travel virtually around Europe and children will take photos, make short videos, draw pictures, sing songs for him. 

W projekcie biorą udział nauczyciele i uczniowie klas 3-5 ze Słowacji, Litwy, Hiszpanii, Rumunii, Turcji i Finlandii. Zgodnie z harmonogramem działań, w pierwszym etapie uczniowie poszczególnych szkół prezentowali siebie i poznawali tytułowego Pete the Cat - postać sympatycznego kota, którego przygody są inspiracją do wykonywania rysunków, zdjęć, nauki piosenek, wierszyków, udziału we wspólnie przygotowanych ćwiczeniach interaktywnych itp.







PREZENTACJA - COME AND MEET


Pete the Cat - eTwinning 1 by Slidely Slideshow


Drugim zadaniem było wykonanie dowolnej pracy z wykorzystaniem słownictwa z kategorii My family – moja rodzina oraz My favourite things – moje ulubione przedmioty. Nauczyciele uczestniczący w projekcie mieli w tym etapie przygotować ćwiczenia interaktywne do wykorzystania przez wszystkich uczestników projektu. Nasza szkoła przygotowała dwa ćwiczenia interaktywne z wykorzystaniem aplikacji learningapps oraz dwa e-albumy z wykorzystaniem obowiązującego w tym zadaniu słownictwa. Uczniowie klasy 4g zaprezentowali piosenkę – I love my mummy oraz prace na temat swoich ulubionych przedmiotów.


My family:



http://www.calameo.com/read/002046188dab054c790aa

My favourite things:



http://www.calameo.com/read/002046188971355d7c349

I love my mummy - song:
https://youtu.be/MBryhZX_4S0





Vocabulary games:
https://learningapps.org/watch?v=p7pjxma0a17
https://learningapps.org/watch?v=pnkvnbf1j17
https://learningapps.org/watch?v=pvwb8vgxa17

Projekt zapowiada się bardzo interesująco, uczniowie klasy 4g z dużym zaangażowanie wykonują kolejne zadania oraz oglądają prace swoich rówieśników z europejskich szkół umieszczone na platformie eTwinning. Mamy nadzieję, ze współpraca z partnerami projektu będzie owocna i pozytywnie wpłynie na rozwój umiejętności językowych uczniów.


Autor notatki: p. Beata Wieremczuk