Jesteś tutaj:

Główna treść strony

ROK SZKOLNY 2014/2015


Znak graficzny autorstwa ucznia klasy 4c – Radka Skowrońskiego


Aktualności – rok szkolny 2014/2015

22 kwietnia - Światowy Dzień Ziemi

„Jak możemy pomóc naszej planecie Ziemi!” – pod tym hasłem, w tym roku obchodziliśmy Dzień Ziemi w naszej szkole.



W tym dniu, zwróciliśmy się do uczniów całej szkoły z apelem, aby w swoich działaniach mieli na uwadze dobro naszej planety.
Każdy mieszkaniec Ziemi korzysta ze środowiska i jego naturalnych zasobów takich jak powietrze, woda, żywność, surowce chemiczne i niestety przyczynia się do jej eksploatacji i zanieczyszczania na różne sposoby.



W Dniu Ziemi dobrze jest to sobie uświadomić i postępować tak, by chronić naszą planetę.

Zagrożeniem dla Ziemi jest przede wszystkim efekt cieplarniany, spowodowany spalinami i pyłami, którego skutkiem może być ocieplenie klimatu i w jego efekcie topnienie lodowców.

Każdy z nas pozostawia na Ziemi swój ślad węglowy, będący sumą emisji gazów cieplarnianych, powstających w naszym codziennym życiu, podczas wytwarzania energii. Energia potrzebna jest do oświetlania i ogrzewania domów, wody, jazdy samochodem i do funkcjonowania zakładów przemysłowych. Podczas jej wytwarzania powstają gazy cieplarniane – dwutlenek węgla, tlenki azotu i siarki.

Drugim poważnym problemem są śmieci (odpady), których każdy z nas w ciągu roku wytwarza około 350 kg. Wśród nich są odpady niebezpieczne, które mogą skazić wodę lub glebę: baterie, leki, akumulatory, świetlówki, sprzęt elektroniczny. Większość odpadów można poddać procesowi recyklingu czyli przetwarzania na przydatne nam produkty, pod warunkiem, że będziemy je segregować wg koloru pojemników:

makulatura – niebieski
metal, plastik, kartony po sokach i mleku – żółty
szkło kolorowe – zielony
szkło bezbarwne – biały.

Z popularnych butelek PET można podczas recyklingu wytwarzać plecaki, kołdry, polary czy długopisy a z kartonów po mleku odzyskać celulozę na papier i serwetki oraz plastik do wyrobu mebli ogrodowych i doniczek.

Niebezpieczne odpady – baterie, zbierane w naszej szkole, są poddawane recyklingowi i nie wolno ich wyrzucać do innych śmieci, gdyż mogą skazić wodę lub glebę. Segregowanie butelek plastikowych i kartonów polega na ich opróżnianiu, zgnieceniu i wrzuceniu do odpowiedniego pojemnika. Takie opakowania są zbierane w naszej szkole już trzeci rok, do czego służą żółte kosze na korytarzach szkolnych. W Polsce jest ponad 800 składowisk śmieci, których ciągle przybywa, bo rocznie na rynek trafia 4 miliony ton nowych opakowań. Jeśli nie będziemy segregować odpadów, zasypią nas śmieci, bo np. butelka plastikowa na składowisku rozkłada się od 100 do 1000 lat. Problemem są nadal torebki foliowe, które należy wyeliminować na rzecz torebek papierowych lub wielokrotnego użytku.

Pomagamy Ziemi, jeśli:
- oszczędzamy prąd i inne rodzaje energii
- oszczędzamy wodę
- segregujemy odpady
- chronimy glebę i powietrze.

Ziemia jest naszym wspólnym dobrem!





W związku z Dniem Ziemi uczniowie wzięli udział w konkursach:
„Chrońmy swoje środowisko” kl. IV, w którym
największą wiedzą i umiejętnościami z tego zakresu wykazali się: O. Osińska kl. IVD, D. Szulc kl. IVC i K. Krawczyk kl. IVC.

W konkursie plastycznym dla kl. IV-V „Jak możemy pomóc Ziemi?” zwycięzcami zostali K. Domańska kl. VD, A. Poszwińska kl. IVC i J. Juras kl. IVC.







Uczniowie klas czwartych uczestniczyli w projekcji filmów o tematyce ekologicznej, dzięki którym lepiej poznali źródła zanieczyszczeń środowiska, sposoby zapobiegania im i działania, które mogą służyć jego ochronie.

Główne zasady postępowania w tym zakresie przypominać będzie gazetka ścienna pt. „Kodeks Młodego Ekologa”.






Autor notatki: p. Zuzanna Podgórna


Sekcja Ekologiczna
Samorządu Uczniowskiego


Rozstrzygnięcie konkursu „Rady na odpady”

4 listopada klasa 1d miała zaszczyt reprezentować w Urzędzie Miasta naszą szkołę na uroczystym rozdaniu nagród w corocznym konkursie „Rady na odpady”.

Uczniowie odebrali nagrodę za zajęcie II miejsca wśród legionowskich szkół podstawowych. Otrzymali wizualizator służący do graficznych metod tworzenia, analizy i przekazywania informacji.







Dodatkową atrakcją było przedstawienie teatralne o tematyce ekologicznej pt. „Leśna afera”.







Na kolejny finał czekamy już za rok!

Koordynatorzy zbiórki surowców wtórnych w szkole p. Luiza Kołakowska i p. Elwira Wojda bardzo dziękują za ogromne zaangażowanie w zbiórce makulatury i zużytych baterii zarówno uczniom naszej szkoły, jak i ich rodzicom.





Koleżanki i Koledzy, Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 7!

Jak co roku zachęcamy Was do udziału w Gminnym Konkursie „Rady na odpady”, w którym będziemy zbierać makulaturę i zużyte baterie oraz do zbiórki plastiku i zakrętek do butelek.

Dzięki Waszemu ogromnemu zaangażowaniu w ubiegłym roku szkolnym, udało się zebrać 16179 kg makulatury i 340 kg zużytych baterii, co jest ogromnym sukcesem.

Dziękujemy Wam wszystkim i Waszym Rodzicom za trud włożony w zbieranie i dostarczanie do szkoły tych surowców wtórnych. Czekamy na rozstrzygnięcie ubiegłorocznej edycji konkursu „Rady na odpady”, licząc na wysoką lokatę w naszym mieście.

Uratowaliśmy też w ten sposób wiele drzew, gdyż z nich głównie wytwarza się papier i uchroniliśmy przed skażeniem wodę i glebę, co mogły spowodować wyrzucone do śmietników baterie.

Dzięki zebranym plastikowym zakrętkom, pomogliśmy niepełnosprawnym dzieciom w zakupie sprzętu rehabilitacyjnego.

Segregowanie opakowań plastikowych przyniosło szkole oszczędności w opłatach za wywóz śmieci.

Wszystkie te działania są dowodem troski o środowisko, które jest naszym wspólnym dobrem i należy je chronić, dlatego w tym roku szkolnym zachęcamy was również do kontynuacji działań w tym zakresie, w myśl hasła „Wszystkie dzieci segregują śmieci!”.

Segregujmy więc śmieci w domach i zbierajmy surowce wtórne w szkole:

  • makulaturę (papier bez tektury, związany sznurkiem) sala 014, szatnia;
  • zużyte baterie (paluszki, płaskie, guzikowe) sala 217;
  • zakrętki do butelek z tworzywa sztucznego (oznaczone PP, PE, HDPE, LDPE, PE-HD, PE-LD lub trójkącikiem ze strzałek z wpisaną liczbą 2, 4, 5, 02, 04, 05) wejście do stołówki szkolnej;
  • plastik (butelki po napojach, kubki, puste i zgniecione tak, by zajmowały mało miejsca) żółte kosze na korytarzach.


Zachęcamy wszystkich do aktywnego działania. Chroniąc środowisko chronimy siebie!

Sekcja Ekologiczna Samorządu Uczniowskiego





ARCHIWUM