Rok szkolny 2023/2024

Liczba odwiedzających: 89

W ramach udziału w programie „Aktywni błękitni – szkoła przyjazna wodzie” i innowacji biologicznej uczniowie oddziału 6c w dniu 28.05.2024 r. odwiedzili Stację Uzdatniania Wody „Jagiellońska”. Uczniowie poznali proces uzdatniania wody oraz urządzenia stacji „SUW Jagiellońska” takie jak: studnie głębinowe, stacja aeratorów, główna hala filtrów, pomieszczenie sterowania pracą stacji, biologiczny monitoring czystości wody. Na koniec przeprowadzono doświadczenie „Czy woda przewodzi prąd?”

Autor notatki: B. Niziołek

6c
6c, foto nr 1, 6c, foto nr 2, 6c, foto nr 3, 6c, foto nr 4, 6c, foto nr 5, 6c, foto nr 6, 6c, foto nr 7, 6c, foto nr 8, 6c, foto nr 9, 6c, foto nr 10, 6c, foto nr 11, 6c, foto nr 12,

Spotkanie z pracownikiem Nadleśnictwa Jabłonna w ekopracowni

W dniu 21.05.24 r.  uczniowie oddziału 6c (w ramach innowacji biologicznej) uczestniczyli w spotkaniu z p. Dorotą Rybkowską z Nadleśnictwa Jabłonna, która przybliżyła temat produkcji drzew leśnych na przykładzie szkółki kontenerowej Skierdy. Omówiono funkcje lasu. Wzbogaciliśmy wiedzę o środowisku leśnym i zrównoważonej gospodarce leśnej. Chętni uczniowie otrzymali sadzonki drzew gatunków lasotwórczych (sosny), które uczniowie posadzą na swoich działkach, podwórkach. Dziękujemy za cenną wiedzę biologiczną.

Autor notatki: B. Niziołek

6c
6c, foto nr 1, 6c, foto nr 2, 6c, foto nr 3, 6c, foto nr 4, 6c, foto nr 5, 6c, foto nr 6, 6c, foto nr 7, 6c, foto nr 8, 6c, foto nr 9, 6c, foto nr 10, 6c, foto nr 11, 6c, foto nr 12, 6c, foto nr 13, 6c, foto nr 14,

Lekcja w terenie (7.05.24 r.) na innowacji biologicznej w oddziale 6c, czyli uczniowie na tropach biologii… Środowisko naturalne jest najłatwiej dostępnym i niewyczerpanym źródłem wiedzy, wzbudzania emocji i napędu do działania. Zainteresowanie uczniów światem przyrody wynika z naturalnej potrzeby kontaktu z naturą. Podczas zajęć uczniowie korzystali ze sprzętu zakupionego do ekopracowni – pudełek do obserwacji owadów z lupą. Po krótkich obserwacjach zwierzątka zostały wypuszczone do środowiska.

Autor notatki: B. Niziołek

6c
6c, foto nr 1, 6c, foto nr 2, 6c, foto nr 3, 6c, foto nr 4, 6c, foto nr 5, 6c, foto nr 6, 6c, foto nr 7, 6c, foto nr 8, 6c, foto nr 9, 6c, foto nr 10,

Uczniowie 6c podczas innowacji biologicznej tworzyli modele mózgu. Uczniowie poznali budowę i funkcje mózgu. Pamiętajmy, że dla prawidłowej pracy mózgu ważne jest: odpoczywanie, spędzanie czasu na świeżym powietrzu, spanie 9-10 godzin na dobę, rozwiązywanie łamigłówek czy granie w gry planszowe.

Autor notatki: B. Niziołek

6c
6c, foto nr 1, 6c, foto nr 2, 6c, foto nr 3, 6c, foto nr 4, 6c, foto nr 5, 6c, foto nr 6, 6c, foto nr 7, 6c, foto nr 8, 6c, foto nr 9, 6c, foto nr 10, 6c, foto nr 11,

Na innowacji biologicznej w oddziale 6c trwa Tydzień Noblowski z UW. Uczniowie podczas zajęć poznali życiorys i osiągnięcia naukowe A. Nobla. Poznali sylwetki tegorocznych noblistów z dziedziny medycyny i fizjologii oraz ich osiągnięcia naukowe. Potem poczuli się jak młodzi naukowcy wykonując doświadczenie "Tęcza na talerzu" i " Lampa lawa".

Autor notatki: B. Niziołek

Tydzień Noblowski
Tydzień Noblowski, foto nr 1, Tydzień Noblowski, foto nr 2, Tydzień Noblowski, foto nr 3, Tydzień Noblowski, foto nr 4, Tydzień Noblowski, foto nr 5, Tydzień Noblowski, foto nr 6, Tydzień Noblowski, foto nr 7, Tydzień Noblowski, foto nr 8, Tydzień Noblowski, foto nr 9, Tydzień Noblowski, foto nr 10, Tydzień Noblowski, foto nr 11, Tydzień Noblowski, foto nr 12, Tydzień Noblowski, foto nr 13, Tydzień Noblowski, foto nr 14,

OBSERWACJE MIKROSKOPOWE JAKO ŹRÓDŁO WIEDZY BIOLOGICZNEJ...

Uczniowie oddziału 6c podczas zajęć z innowacji biologicznej pracowali z mikroskopami zakupionymi w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie prowadzili obserwacje obiektów takich jak komórki i tkanki zwierzęce. Obserwacja to jedna z metod badawczych, która rozbudza ciekawość otaczającego świata. Uczniowie obserwowane obiekty uwiecznili zdjęciami. Aktywność i zaangażowanie uczniów było ogromne. Prezentujemy zdjęcia oglądanych obiektów wykonane przez młodych badaczy.

Autor notatki: B. Niziołek

OBSERWACJE MIKROSKOPOWE JAKO ŹRÓDŁO WIEDZY BIOLOGICZNEJ...
OBSERWACJE MIKROSKOPOWE JAKO ŹRÓDŁO WIEDZY BIOLOGICZNEJ..., foto nr 1, OBSERWACJE MIKROSKOPOWE JAKO ŹRÓDŁO WIEDZY BIOLOGICZNEJ..., foto nr 2, OBSERWACJE MIKROSKOPOWE JAKO ŹRÓDŁO WIEDZY BIOLOGICZNEJ..., foto nr 3, OBSERWACJE MIKROSKOPOWE JAKO ŹRÓDŁO WIEDZY BIOLOGICZNEJ..., foto nr 4, OBSERWACJE MIKROSKOPOWE JAKO ŹRÓDŁO WIEDZY BIOLOGICZNEJ..., foto nr 5, OBSERWACJE MIKROSKOPOWE JAKO ŹRÓDŁO WIEDZY BIOLOGICZNEJ..., foto nr 6,

„CHCĘ WIEDZIEĆ WIĘCEJ, CZYLI NA TROPACH BIOLOGII” - Innowacja pedagogiczna z biologii dla oddziału 6C w roku szkolnym 2023/2024

Innowacja pedagogiczna skierowana jest do uczniów oddziału 6C szkoły podstawowej. Uczniowie wykazują zainteresowanie lekcjami praktycznymi, na których mogą samodzielnie wykonywać doświadczenia, prowadzić obserwacje makroskopowe, mikroskopowe, wykonywać modele o tematyce biologicznej, a co za tym idzie rozwijać swoje pasje i zainteresowania otaczających ich światem. Nadrzędnym celem zajęć jest rozwijanie i poszerzanie zainteresowań biologicznych wśród uczniów, którzy pogłębiają wiedzę biologiczną oraz kształcą postawy kreatywnych badaczy i młodych naukowców. Pogłębianie wiedzy biologicznej służy ogólnemu rozwojowi ucznia, daje możliwość rozbudzenia zainteresowań, kształtowania umiejętności samodzielnego myślenia, wyciągania logicznych wniosków i rozwiązywania postawionych problemów.

Program klasy innowacyjnej biologicznej pogłębi wiedzę i umiejętności uczniów z zakresu biologii. Uczniowie będą kształtować umiejętności poszukiwania, samodzielnego myślenia, prowadzenia obserwacji mikroskopowych i  wykonywania rysunków spod mikroskopu, przygotowania stanowiska pracy z mikroskopem, umiejętności obsługiwania się mikroskopem, wykonywania prostych doświadczeń biologicznych i obserwacji makroskopowych. Uczniowie nauczą się obserwować uważnie świat organizmów, będą dostrzegać związki przyczynowo – skutkowe.

Prowadzone zajęcia będą pobudzać do aktywności i twórczego działania, uczyć samodzielnego myślenia, wykorzystania wiedzy w praktyce, współdziałania w grupie, poznawania budowy różnych organizmów, kształtowania właściwej postawy młodego naukowca.

Celem tego programu jest dostarczenie uczniom wiedzy i umiejętności pozwalających na rozwój zainteresowań biologicznych oraz wykorzystanie ich w dalszej edukacji.

Autorka innowacji: Beata Niziołek (nauczyciel biologii)

 

ODDZIAŁ 6C TWORZY MODELE POZNANYCH TKANEK ZWIERZĘCYCH

Na innowacji biologicznej uczniowie oddziału 6c tworzyli swoje modele poznanych tkanek zwierzęcych. Powstały prace z tkankami łącznymi i nabłonkowymi. W ten sposób utrwaliliśmy zdobytą wiedzę o budowie i funkcjach tkanek.
Autor notatki: B. Niziołek

Innowacja biologiczna 6c
Innowacja biologiczna 6c, foto nr 1, Innowacja biologiczna 6c, foto nr 2, Innowacja biologiczna 6c, foto nr 3, Innowacja biologiczna 6c, foto nr 4, Innowacja biologiczna 6c, foto nr 5, Innowacja biologiczna 6c, foto nr 6, Innowacja biologiczna 6c, foto nr 7, Innowacja biologiczna 6c, foto nr 8, Innowacja biologiczna 6c, foto nr 9,